Friday, May 30, 2014

Certified Environmental Profesional In The Operation Of POME TreatmentSystem (CePPOMETS)

Assalamualaikum sahabat....Alhamdulillah bersua lagi kita dengan entry yang agak menarik untuk kali ni...Well,rasanya ini lah kursus yang paling lama aku pernah attend sepanjang dalam karier aku dalam industri sawit ni...CePPOMETS 

Gambar hari terakhir kursus
Banyak perkara yang membuatkan kursus nie sangat berharga untuk aku. Antaranya, aku dapat berkenalan dengan ramai otai-otai yang hebat dalam bidang sawit ni..antara otai-otai yang aku maksudkan mereka yang bergelar MANAGER dalam usia yang muda...yer,jauh disudut hati aku ni mmg nak sangat jadi manager sebelum umur 30 tahun,tapi bila fikir balik,xjadi manager pon xpelah..janji puas kerja. 

Gambar masa sesi praktikal di makmal

Kursus ni agak susah dan mencabar sebenarnya...bayangkan ada 15 assignment,kena siapkan dalam masa 5 hari,ada exam 100 soalan pada hari terakhir...Belom lagi ditambah dengan Field Training Report (FTR) yang amek masa 6 bulan hingga setahun untuk disiapkan.Sepanjang aku berada kat kota kemuning tu,xde peluang nak jalan2 gi zoo ke,gi tempat2 melancong ke..hahaha..yang aku buat,gi class,balik class,minum kat mamak buat assignment,gi McD buat assignment and study group..memang penat!

Nie gambar aku tengah 'test' kat makmal




Finally, layan la lagu ni sebagai penghibur di kala hati rungsing memikirkan kos untuk FTR dan nak start buat report yang tebal untuk submit ke Jabatan Alam Sekitar...Layannnnnnn


No comments:

Post a Comment